Moduły, możliwości Q-Klinika 3000 SQL (poniższy opis nie wyczerpuje funkcjonalności modułów, a jedynie wskazuje obsługiwane zagadnienia) |
Basic |
Stand |
Prof. |
Kartoteka pacjentów
- Pełne dane pacjenta, kontrola ich poprawności i wymagalności
- Mechanizmy zapobiegające dublowaniu pacjentów
- Mechanizm łączenia kart zdublowanych pacjentów
- Możliwość wyróżnienia w kartotece na zielono VIP'ów, na czerwono pacjentów na których trzeba uważać , a na szaro nowych
- Wydruk "papierowej" karty pacjenta
- Kontrola formalnej poprawności numeru PESEL
- Dane adresowe i identyfikacyjne
|
x
|
x
|
x
|
Lekarze, plan pracy lekarzy
- Jeden lekarz może mieć wiele specjalności
- Definiowanie planu tygodniowego pracy lekarza, możliwe przerwy w ciągu dnia
- Planowanie urlopów
- Zmiany godzin przyjęć we wskazanych dniach, dyżury
- Możliwość oznaczenia lekarza jako nieprzyjmującego
- Możliwość określenia długości wizyty w poszczególnych terminach
- Powiązanie terminu ze specjalnością
- Określanie dni wolnych
|
x
|
x
|
x
|
Umawianie wizyt do lekarzy
- Kilka sposobów umawiania dostosowanych do różnych możliwych sytuacji życiowych
- Umawianie do specjalności i na usługę
- Proponowanie wolnych terminów, pierwszego wolnego
- Intuicyjne i bardzo czytelne przedstawienie wolnych i zajętych terminów w postaci grafiku
- Pełna kontrola poprawności umówienia
- Możliwość szybkiego sprawdzenia wizyt wybranego lekarza w podanym dniu
- Oznaczanie na czerwono wizyt do odwołania
- Oznaczanie na niebiesko wizyt wymagających potwierdzenia
- Automatyczna kontrola poprawności już umówionych wizyt w przypadku zmiany czasu pracy lekarza - automatyczne oznaczenie jako do odwołania w przypadku kolizji z nowym planem pracy
- Raporty: lekarze przyjmujący w dniu, umówieni pacjenci do lekarza w dniu, grafik lekarzy
- Możliwość umawiania na dowolne długości wizyt
- Automat generujący harmonogramy pracy na dowolny dzień w chwili pierwszego do nich odwołania
- Błyskawiczny dostęp do dzisiejszych umówionych wizyt, w dowolnym dniu , do dowolnego lekarza
- Możliwość „ręcznego” oznaczenia zgłoszenia się pacjenta
- Podgląd w oknie umawiania informacji o lekarzy, badaniu; szybki dostęp do listy pacjentów na dany dzień
- Możliwość odwoływania i przenoszenia wizyt z wielu „spojrzeń”
- Oznaczanie wybranych terminów lekarza dodatkowym wyróżnikiem kolorystycznym
- Pamiętana historia umówień pacjenta
- Informacja o „specjalności” terminu lekarza i kontrola przy umawiania na inną specjalność niż poszukiwana
|
x
|
x
|
x
|
Elektroniczna dokumentacja medyczna - basic
- Najprostsza postać systemu mającego już cechy dokumentacji elektronicznej
- Podpisywany podstawowy zakres dokumentacji medycznej: badania opisowe, konsultacje skierowania, recepty
- Certyfikaty do podpisywania wydawane wewnątrz programu i tylko tu używane
- Bez znacznika czasowego
|
x
|
x
|
x
|
Moduł gabinetowy - konsultacje lekarskie basic
- Maksymalnie uproszczona wersja modułu konsultacji
- Konsultacje składają się z pól opisowych z szablonami (wywiad, rozpoznanie, przeciwwskazania, zalecenia )
- Pola rozpoznania ICD-10
- Pola procedury ICD 9
- Wydruki
Gdyby był za skromny istnieje również Moduł gabinetowy - konsultacje lekarskie customizowane - ten potrafi prawie wszystko
|
x
|
x
|
x
|
Zintegrowana historia choroby pacjenta
- Nowe podejście do historii choroby pacjenta: jedno okno - cała historia
- Jedno okno zbiera wszelkie informacje medyczne pacjenta i pozwala na zarządzanie
nimi
- Drzewo historii pacjenta z podglądem poszczególnych elementów
- Ekran stanowi podstawowe narzędzie pracy pracy dla lekarza. Wszystkie czynności, jakie trzeba wykonać w trakcie wizyty wykonywane są z jednego okna
- Stanowi punkt wyjścia do zastosowania modułu podpisu elektronicznego i elektronicznej dokumentacji medycznej
|
x
|
x
|
x
|
Badania opisowe diagnostyczne
- Podstawowe opisowe wyniki badań, bez specjalizowanych pól i mechanizmów
- Słownik "standardowych opisów" - szablonów
- Procedury ICD 9
- Wydruki wyników badań w formacie A4 i A5
|
x
|
x
|
x
|
Recepty
- Pełne wydruki recept z kodami paskowymi
- Opcja: nadruki na formularze recept na drukarkach laserowych
- Ostrzeżenie: koniec numerów dla lekarzy wystawiających
- Zintegrowane z historią pacjenta
- Możliwość sprawdzenia pacjenta w EWUŚ
|
x
|
x
|
x
|
Skierowania
- Wystawianie skierowania oparte o proste szablony tekstowe
- Skierowania w formie opisowe
|
x
|
x
|
x
|
Cennik usług
- Wygodny, intuicyjny podział na specjalności
- Pełna informacja niezbędna do prowadzenia sprzedaży
- Możliwość określenia podwykonawcy i jego ceny/ kosztu wewnętrznego
- Niezależna klasyfikacja dla celów statystycznych i rozliczeniowych
- Otwarta droga do współpracy z programami FK
- Możliwość definiowania usług pakietowych
- Możliwość określania dodatkowych informacji opisujących usługę
- Możliwość prowadzenia sprzedaży towarów ( bez modułu magazynowego)
|
x
|
x
|
x
|
Dokumenty sprzedaży basic
- Faktury, potwierdzenia wykonania usługi medycznej, korekty faktur (lub rachunki i korekty)
- Korekty dokumentów sprzedaży ilościowo - wartościowe - częściowe; pełny model
- Pojęcie konta pacjenta i jego salda
- Kontrola poprawności wystawienia dokumentów
- Dzienne raporty ze sprzedaży (prosty raport kasowy)
- Współpraca z drukarkami fiskalnymi
- Wydruki dokumentów z logo firmy
- Wystawienie dokumentu na usługę automatycznie oznacza umówioną wizytę statusem "zgłosił się"
- Wydruki w formacie A4 i A5 (naprawdę eleganckie)
|
x
|
x
|
x
|
Sprzedaż, rozrachunki raportowanie
- Dzienne zestawienia dokumentów /wpłat do dokumentów
- Raporty z dokumentów fiskalizowanych
- Raporty dla księgowości
- Raport należności i zobowiązań
- Raport niezerowych sald pacjentów
- Kilkadziesiąt raportów analitycznych i syntetycznych z sprzedaży
|
x
|
x
|
x
|
Zmiany, kasy
- Podział na zmiany pracy i stanowiska kasowe.
- Dowolne określenie godziny o której zmieniają się zmiany
- Kontrola pracy na zmianie zgodnej z godziną
- Przypominanie o konieczności zmiany „zmiany pracy”
- Możliwość wskazania, że np. dzisiaj p. Kasia pracuje na stanowisku kasowym nr 3 wraz z Krysią i Moniką - mają wspólną kasetkę z pieniędzmi
|
x
|
x
|
x
|
Autoryzacja
- Pozwala na stworzenie użytkowników i autoryzowane wejście do programu
|
x
|
x
|
x
|
Bonusy
- W każdym spisie dostępne są wydruki kolumnowe
- Eksporty w trybie tekstowym, Excel, PDF
- W program wbudowany jest system sporządzania w dowolnej chwili kopii bezpieczeństwa
- Każdy ze spisów wyposażony jest w niezbędne mechanizmy filtrowania, zaznaczania...
- Ślady kto i kiedy wprowadził informację i ją zmienił
- Ślady kasowania pacjentów i umówionych wizyt
|
x
|
x
|
x
|
Dokument sprzedaży - pełny model rozrachunkowy
- Inne dokumenty np. KP/KW dla pacjenta, dokumenty dla poszczególnych działów, paragony, potwierdzenia
- Możliwość definiowania dodatkowych własnych dokumentów z określaniem ich zachowania,
wpływu na raportowanie, warunków poprawności
- Pełne zarządzanie zaliczkami na operacje i wpłatami pacjentów, wiązanie pozycji dokumentu zaliczkowego z
rozliczającym, fiskalizacja różnicy
- Okno rozrachunków pacjenta, możliwość operowania na powiązaniach pomiędzy należnościami i wpłatami
- Określenie kto i w jakim czasie po wystawieniu może modyfikować dokument
|
|
x
|
x
|
Umowy z płatnikami
- Potężne i unikalne narzędzie do zarządzania sprzedażą usług medycznych i nie tylko
- Możliwość definiowania płatników czyli zakładów pracy, instytucji (np. NFZ) płacących za swoich pracowników czy członków
- Możliwość definiowania częściowej odpłatności pacjenta i płatnika
- Hierarchiczny system definiowania priorytetu wyboru płatnika, typy płatników
- Określanie umów z płatnikami tzn. powiedzenie na jakie grupy usług (grupy abonamentowe) przysługują jakie zniżki - procentowe wzory umów
- Cenniki płatnika - możliwość indywidualnego określania należnych usług i odpłatności
- Upusty z punktu widzenia pacjenta i płatnika
- Wygodne operowanie wzorami umów
- Przypisywanie pacjentów do płatników - pacjent może mieć wielu płatników. Wybierany jest płatnik określony dla danej usługi wg priorytetu
|
|
x
|
x
|
Raporty analityczne i managerskie
Zestaw analitycznych raportów ilościowo-wartościowych przeznaczonych głównie dla kadry kierowniczej:
- Zestaw analitycznych raportów ilościowo-wartościowych przeznaczonych głównie dla kadry kierowniczej:
- Raporty rozliczające lekarza (wykonującego)
- Raporty rozliczające płatnika
- Raporty rozliczające specjalność
- Raport z podziałem zgodnym z określoną w cenniku klasyfikacją
- Księgowe zestawienie sprzedaży
|
|
x
|
x
|
Kontrola wykorzystania sal / gabinetów
- Rozszerzenie umawiania o słownik sal/gabinetów z ich opisem
- Harmonogram wykorzystania sali - kontrola konfliktów w gabinetach
- Mechanizm szybkiego przenoszenia wizyty pomiędzy salami
|
|
x
|
x
|
Umawianie rehabilitacyjne
- Umawianie serii zabiegów
- Kontrola dostępności urządzeń
- Prowadzenie planów pracy urządzeń, podobnie jak planów pracy lekarzy
- Dedykowane okno umawiania
|
|
x
|
x
|
Kontroli rzetelności pacjenta
- Informacja w trakcie umawiania jeśli pacjent notorycznie nie zgłasza się na umówione wizyty..
- Konfigurowalna „czułość” mechanizmów ostrzeżeń
|
|
x
|
x
|
Rozliczenia z lekarzami
- Definiowanie procentowego lub kwotowego wynagrodzenia z tytułu wykonania usługi
- Rozróżnienie na dokumenty płatne przez pacjenta w całości, częściowo i płatne przez płatnika
- Możliwość uwzględniania lub nie upustu pacjenta w podstawie wynagrodzenia lekarza
- Raportowanie rozliczające
|
|
x
|
x
|
Moduł zarządzania dokumentami zewnętrznymi (np. Word, zdjęcia, filmy, pdf)
- Integracja z zewnętrznymi programami edycyjnymi dostępnymi w systemie
- Gromadzenie dokumentów w strukturze katalogowej o intuicyjnej hierarchii i nazewnictwie plików
- Możliwość importowania i eksportowania dokumentów
|
|
x
|
x
|
Baza pacjentów - elementy CRM
- Etykietki, koperty, naklejki, identyfikatory itp.
- Możliwość tworzenia nowych własnych etykiet
- Opcjonalnie prosta historia kontaktów
|
|
x
|
x
|
Powiadamianie
- Działający w sieciach lokalnych mechanizm przesyłania wiadomości pomiędzy użytkownikami systemu
- Wiadomości mogą być adresowane zarówno do pojedynczych użytkowników, grup użytkowników, jak i do wszystkich
- Nie jest pamiętana historia wiadomości.
- Dodatkowo krótkie wiadomości stałe wewnątrz systemu (podobne do bardzo uproszczonego e-mail'a) - tu pamiętana historia
|
|
x
|
x
|
Prawa dostępu
- Pozwala na ograniczanie praw poszczególnych użytkowników do poszczególnych części i funkcji programu
|
|
x
|
x
|
Skargi
- Zapisywanie historii uwag zgłaszanych przez pacjenta i reakcji na nie
- Przydatne dla utrzymania standardów ISO
|
|
x
|
x
|